tirsdag 19. mai 2009

12-åringer anmelder Twilight og uttaler seg om ting de ikke har greie på i beste sendetid

Hvis du er 12 år og Twilightfan og ikke eier selvironi, alternativt ikke vet hva ord som ironi eller selvironi betyr: ikke les videre. Faktisk: ikke finn på å lese denne bloggen i det hele tatt. Er du NRK-ansatt: les og lær.


Fra ontd.

Jeg trenger valium og Cosmo. Nå.

18. mai var Twilight omtalt i Bok i P2. Det. Er. En. Jævlig. Reportasje. Jeg føler meg alene. Jeg føler meg uthengt. Jeg føler meg stusselig. Jeg liker det ikke, ergo behovet for dop. Nå.

Jeg er enig i at menn over 25 år ikke er i målgruppen, men det får være grenser for hva vi som har vært 29 år en stund må tåle av hets og latterliggjøring. Hvor mange ganger må jeg si det: Twilight er for fans i alle aldre!

Newsflash til dere, hylende 12-åringer:

Fra GraphJam.com.

Her er blasfemien fra barnemunn:

Om alder og Twilight
"Jeg tror det er sånn derre maksimum alder er 30 hvis du er litt barnslig innvendig. Fordi atte altså du kan jo like det selv om du er gammel og sånn, men jeg tror det er liksom mest spennende for mellom 11 og 20 år liksom." Drep. Meg. Langsomt.

Rob har også noe han vil si til dere:

Fra foblovr.blogg.no.

Om gutter og Twilight
"De fleste gutter som liksom ikke egentlig har lest boken eller sett filmen driver og synes at han Edward er en skikkelig idiot da. Eller Robert Pattinson da, for atte de synes han er skikkelig stygg og at han bare er dum og de er sikkert bare misunnelige fordi det er skikkelig mange som synes han er pen ikke sant. Så får ikke de nok oppmerksomhet." Ok. Deler av denne argumentasjonen har jeg forståelse for.

Newsflash: Edward er IKKE perfekt (Rob er perfekt).

Fra Twilight Secrets.

Ok. Jeg forstår at disse tolvåringene ikke vet bedre. Jeg gjør det. Men at statskanalen kan bedrive et slikt lavmål av lite undersøkende journalistikk, og presentere disse tolvåringenes syn som en eller annen sannhet, UTEN å få med seg kultfenomenet Twilight, UTEN å få med seg at det finnes masse voksne fans, og UTEN å i det hele tatt å nevne noe av dette...*yogapust*

NRK - skjerp dere.

4 kommentarer:

  1. Jeg ble nesten litt flau over å være hekta på twilight når jeg hørte denne repotasjen. gud, sa jeg virkelig det ? flau.

    pinlig

    SvarSlett
  2. Ikke la deg knekke! Ikke la dumme NRK ødelegge gleden over Twilight! De har bare ikke peiling.

    Antakelig har en av journalistene en datter på tolv år som leser Twilight, og dermed tror de at det bare er tolvåringer som leser bøkene. Dårlig journalistikk, det er det det er. Jeg har allerede skrevet et leserbrev og påpekt at mange voksne også liker Twilight, og at Twilight er et kultfenomen!

    Og hvis du fortsatt føler deg dum: det finnes alltid idioter som meg som bruker all sin fritid på å blogge om Twilight, så du er i hvert fall mindre patetisk enn meg:-)

    SvarSlett
  3. jeg lar meg hvertfall ikke knekke!

    har igjen tatt opp Twilight for å lese den på nytt... :)

    og jeg ble overrasket over hvor romantisk den er..... hvor i all verden var tankene mine første gang jeg leste den?

    SvarSlett
  4. Jeg vet. Hver gang jeg tar opp igjen den boken blir jeg slått av hvor bra den er, hvor romantisk den er, og hvor besatt den er - fra første ord. Love it!

    SvarSlett