fredag 18. september 2009

Konspirasjonen fortsetter: Hvorfor barn og tenåringer blir så besatt av Twilightserien

Commonsense har laget en reportasje om hvorfor BARN og TENÅRINGER blir så besatt, og hvorfor foreldre ikke skal bekymre seg:

Det er nemlig normalt å bli besatt.

Jeg vet ikke om jeg er sur fordi jeg føler meg diskriminert - voksne blir også besatt! Hallo!?!! eller fordi Twilight NOK EN GANG blir fremstilt som et barn/tenåringsfenomen. Men sur er jeg. La meg bare si at det å være besatt av Twilight sammenlignes med å være besatt av å bygge Lego. FML.

Reportasjen er ny, men intervjuet med Robert Pattinson som er klippet inn er fra i fjor. Newsflash: Robert Pattinson var nydelig også i fjor - noe som berettiger å se på dette her tross alt.


Fra CommonSenseMedia via Robsessed.


Og hva f*** mente de med "Robert Pattinson - he's not really Edward"?

*muahahahaha*

2 kommentarer:

  1. Jeg så også dette, og følte meg litt fornærmet! Fordi Twilight som du sier blir framstilt som et tenåringsfenomen! Det er da virkelig ikke det? Er det en genre som egentlig er litt uvant, slik at den forvirrer? Siden settingen er satt til en high school og hovedpersonene er ungdommer? Da blir DET grunnlaget for å bedømme det til å være for barn og ungdom...
    Jeg merker at jeg må "forsvare" min interesse for Twilight, men satte søsteren min på plass ved å påpeke at det vel ikke er bedre at hun sitter og ser på Fleksnes hver kveld og snart kan delta i Kvitt eller dobbelt emnet!! *fnis*

    SvarSlett
  2. Jeg vet! Romeo og Julie var tenåringer, og jeg tror ikke noen vil si at det er et skuespill for tenåringer.

    SMeyer har sagt at hun aldri skrev for en spesiell aldersgruppe, men at forlaget plasserte bøkene i 'Young Adults'. Det er litt som å si at Harry Potter bare er barnebøker, de leses også - og elskes - av folk i alle aldre.

    La oss trøste oss med at stadig flere - i alle aldre - finner veien til Twilight.

    SvarSlett