tirsdag 8. september 2009

Twilight tar over Norge


Jeg var akkurat på butikken og handlet lunsj, og der, ved kassa, fanget Dagens Næringsliv oppmerksomheten min. Hva tror du var på forsiden? Yup. Et bilde av Bella og Edward og overskriften "Millionbutikk på vampyrer".


Blodferskt fra New Moon Movie. Er det frieriet???

Dette kan Dagens Næringsliv fortelle oss:

  • Norske jenter har brukt 70 millioner kroner på Twilight. Til nå.
  • Med "jenter" mener de både tenåringsjenter og godt voksne damer (wohoo!).
  • De norske oversettelsene har solgt 147 000 eksemplarer.
  • De engelske utgavene har solgt anslagsvis 100 000 eksemplarer.
  • Til sammenligning solgte Harry Potter 350 000 eksemplarer de tre første årene (vi nærmer oss!).
  • 128 631 så Twilight på kino, noe som er "middels godt".
  • Mens Twilight på dvd er den 4. største salgsuksessen i år, bare slått av Max Manus, Madagaskar 2 og James Bond: Quantum of Solace.
  • De forventer at 200 000 skal se New Moon på kino (jeg tror det blir mer!).

Jeg innrømmer det, Team Jacob: Dette er noe Rob ALDRI ville klart.

Bilde (ja, det er Tayob) fra David Slades twitter via TwiCrack.

I forrige uke snakket Radioselskapet om varulver, og den første varulven de nevner er...Jacob Black! For å høre sendingen, klikk på lenken, gå deretter i høyremenyen 'Nettradio' og velg Radioselskapet 03.03.09 kl.12.07. Da kommer du rett på reportasjen.

Jeg tror Twilight er i ferd med å innta Norge. Kjæresten min tror fortsatt det vil gå over. Muahahahaha!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar