fredag 23. oktober 2009

HOT fredag. En utfordring, litt konkurranse, vantro og hvorfor kan vi ikke bare være venner?

Min gode venn A pleier å sende meg lenker til interessante saker hun finner på nett. For noen uker siden sendte hun meg denne artikkelen, og selv om jeg har ignorert den i ukesvis føler jeg nå behov for å ta tak i saken.

Jada, jeg kommer til den hotte Robert Pattinsonvideoen til slutt, men først må vi ta en liten omvei. Som nok innebærer etpar True Bloodspoilere i lenkene for de som ser sesong 1 nå. Dere er herved advart. Jeg glemte kanskje å nevne at A "liker" True Blood. Nærmere bestemt en viss svenske.

Fy faen.

Fra HBO.

Dette kunne jeg lese:

"Robert Pattinson, who plays heartthrob bloodsucker Edward in the "Twilight" films, may be breathing a sigh of relief right about now -- the fan-phobic star is fast losing his status as world's sexiest creature of the night, thanks to Skarsgard. In a poll titled "Who makes the hotter pretend vampire?" on Hollywoodgossip.com, the 33-year-old Swede beat Pattinson 66 percent to 33 percent." Hva hva HVAAAA?

Du skjønner at jeg gikk rett inn i fornektelsen, gjør du ikke? Og i min lojalitet til anything RPattz ville jeg aldri ha lett etter Alexander Skarsgårds nakenscener på youtube. Om det ikke hadde for at jeg må bedrive litt seriøs research til film - og litteraturbloggen min en gang i blant, da. *Den rodde jeg fint i land*

Et lite klipp fra filmen Hundtricket:

Fra SkarsgardChannel.

Dette er altså konkurransen Robward står overfor. Edward slår i hvert fall Bill, i følge en lignende spørreundersøkelse. Før noen andre dukker med de gode Team Billargumentene. Eller hvorfor Jacob slår Edward med sine "not-painted-on manly abs". Outch. Men det stopper ikke her.

På ukentlig basis må jeg forholde meg til ting som dette. Og går rett i forsvarsposisjon:






Via Robsessed.

Jaja, jeg innrømmer det - Eric er dødshot, men Edward på tredje? Og jeg vet jeg bedriver blasfemi mot hele min Buffyidentitet nå, og jeg har jo selv hevdet at Edward er en Angel rip-off, men Edward er hottere enn Angel. Spike er hottere enn Angel. Jeg tror majoriteten av Buffyfansen er enige med meg her. Og Bill på åttende? Jeg synes han er hottere enn Emmet, og at de begge er hottere enn (og nå banner jeg i kirken) Louis. Tro meg, jeg så akkurat Interview om igjen, og både Brad og Tom er oppsiktsvekkende lite hotte i den filmen.

Litt Buffynostalgi.

Fra roflrazzi.

Revansjen. En undersøkelse der Bill og Edward blir sammenlignet kroppsdel for kroppsdel. Edward vinner i kategorien hår. De er 50-50 i kategorien tenner. Edward vinner i kategorien øyne. Og klær. Edward vinner til og med i kategorien "Taste of women", og det får meg til å konkludere at Twilightfansen har fikset resultatet. Sookie slår Bella ned i støvlene seieren er nådeløs.


Fra InStyle.com via Robsessed.

Men så dukker sånt som dette opp og jeg er fortapt og forvirret og utro. Igjen:


Fra Truebloodtwilight1.

Hva kan jeg gjøre?

Jeg begraver med dette stridsøksen. I hvert fall i dag. De er faen meg hotte hele gjengen. Så la oss være venner. Gå for flat struktur. Jeg vil sikle over Eric og Bill og Emmet og Edward og Angel og Spike. Og alle andre hottiser som måtte komme min vei. Helvete, jeg sikler over Jacob og varulvene på en god dag. La meg sitere Meg, som skrev i kommentarfeltet borte hos Robsessed: "See, this is when my multiple personality disorder rears its ugly head. I like to keep my vampires separated. Team Edward all the way, but I love me some Eric. I'll keep one locked in the attic, the other in the basement." Hun glemte bare å si hvor hun ville putte Pattinson. Men jeg har noen ideer...

Dette kaller jeg et godt kompromiss. Eller en vinn-vinn situasjon om du vil. Og DER var det hot fredag hos Team Buffy:


Fra hwilliams3782.

6 kommentarer:

  1. Liker denne posten. Den får meg til å ville tenke ut et skikkelig intelligent tilsvar. Men så tenker jeg at det er vampyrer vi snakker om, og hvem som er hottere enn hvem... så da bidrar jeg bare med min liste over de hotteste, og de er:
    1: Edward
    2: Bill
    3: Eric
    4: Dracula (Gary Oldman-versjonen, selv om han er ekkel å se på som vampyr-zombie-monster er han utrolig tiltrekkende som greven, hehe)
    5: Angel

    Ja, som du ser foretrekker jeg Bill framfor Eric jeg, da :)

    SvarSlett
  2. Hei! Jeg elsker denne bloggen! Rett og slett fordi jeg elsker Tilight og ikke minst Robert Pattinson. Du skriver veldig facinerende og fengende.

    her er enda et bevis på at Rob digger pippi langstrømpe!
    (av en eller annen grunn gikk det ikke an å lime inn linken)
    på seventeen.com finner du "Robert Pattinson answers 17 juicy questions".
    Fant linken borte hos twilightlexicon.

    SvarSlett
  3. Spike hottere enn Angel!? No way x)

    Btw. Kjempebra blogg. Må lese (nesten) hver dag.

    SvarSlett
  4. Aaaaaaaaaaaaaah...dette er såååå vanskelig!

    For å kunne lage en liste (som jeg nå liksom ikke skal ha) har jeg behov for å skille mellom kategoriene "vampyrer jeg ville giftet meg med" og "vampyrer jeg ville tilbragt en het natt med" (dette er normalt, menn foretar denne kategoriseringen hele tiden).

    Så på toppen av "gifte seg med" troner Edward og Bill. På "het natt" vinner Eric soleklart, men Spike er defintivt med på den lista også.

    Hva med Rob? Jeg tar det jeg får LOL

    Og takk for at du bragte opp Seventeen og Pippi, Anonym. Det er et soleklart bevis, spør du meg. Her er lenken (sjekk spørsmål 4):
    http://www.seventeen.com/dating/17-questions/robert-pattinson-17q?click=main_sr

    SvarSlett
  5. ... jeg har hatt en True Blood sesong 2-pause...

    Men nå som jeg bare har to episoder igjen kan det se ut til at Bill og Eric kniver om andreplassen på lista mi... *sukk*

    SvarSlett
  6. Jeg tror ikke det er usannsynlig at det blir litt Sookie og Eric, la meg bruke ordet FOKUS, i sesong 3. Og vi kommer alle til å ligge siklende og besvimte av oksygennmangel i de tusen hjem.

    SvarSlett