lørdag 10. oktober 2009

Vampyrdilla

Det er bare 40 dager igjen til New Moon, men sesong tre av True Blood kommer ikke før i juni, Eclipse kommer ikke før 2. juli, og selv om vi kan glede oss til Remember Me i februar, er den ikke planlagt satt opp i Norge enda (hvilken SKANDALE er ikke det? Må vi starte en aksjon?).

Uansett. Jeg frykter at det ikke. Blir. Nok.

Hva gjør man da? Jo, det er på tide å utvide repertoaret og la vampyrdilla overta. I hvert fall for meg. Jeg har nemlig mitt på det tørre: Min nye, offisielle hobby er nemlig vampyrer. Samtidig som jeg skriver en film - og litteraturblogg innenfor fantasysjangeren, nærmere bestemt om vampyrer. Høres bra ut, ikke sant?

Og jeg er verken gal eller skrullete, jeg er kanskje en smule besatt av en viss hot-hobo-trailercaps-noe yngre enn meg-britisk skuespiller, men det er ikke til å unngå. Sånn er det bare. Derimot er jeg en selvstendig, smart og oppegående kvinne på vei inn i min beste alder med verdens beste hobby som kan gi meg glede, overskudd og latter i hverdagen.

Så hva gjør jeg om dagene i tillegg til å holde meg oppdatert og fenomenet Twilight og få kjæresten min interesset i True Blood (en viss herr Mannen-i-mitt-liv satt nemlig oppe i natt og så fire episoder True Blood fordi han ikke kunne vente til torsdag)?

Jo - jeg har kastet meg over Anne Ricebøkene, sett Interview with the Vampire om igjen, for ikke å snakke om Lost Boys og From Dusk Till Dawn, lest alle House of Nightbøkene og venter i disse dager på at Vampire Diariesbøkene skal dumpe ned i postkassen min. Alt dette i tillegg til Buffy, selvfølgelig.

Popsugar har laget 6 grunner til at du ikke kan leve uten vampyrer, og jeg sier meg nesten enig. Det er en skandale at ikke Buffy er med, selv om de viser små klipp av Angel og Spike. Buffy er også en super kvinnelig rollemodell - selv om hun er slayer og ikke vampyr og det handler om vampyrer. De kunne tatt henne med. Basta.

Det første klippet, med dialogen "How come you don't sparkle?" - "Because I live in the real world where vampires burn in the sun." er fra Vampire Diaries. Outch!



Her ble jeg sur fordi Buffy manglet, men jeg ble sjarmert av konklusjonen...



Andre tips til hva jeg skal se og lese? Eller skrive om?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar