torsdag 14. april 2011

Filmpolitiet anmelder Water for Elephants

Wohoo! Her sitter jeg og ser på Paradise Hotel og tror du ikke jeg får en reklame for Water for Elephants i fleisen? Bring. It. On.

Her er anmeldelsen til Filmpolitiet.

La meg bare fremheve det viktigste sitatet først: "Robert Pattinson har mange mot seg, fordi han spiller i Twilight-filmene. Men bak hypen skjuler det seg en genuint talentfull skuespiller, noe han også viste i Remember Me."

Takk, Birger Vestmo.

Via Robsessed.


Ellers gir han terningkast 4, bla med følgende ord:

"Jeg elsker hvordan regissør Francis Lawrence levendegjør æraen. 1930-tallets forfall, forbudstid, fattigdom, depresjon og desperasjon tyter ut av hver billedrute.

Jeg liker også skildringen av sirkuset, med sine allsidige personligheter og eksotiske dyr.

Midt i dette står altså et knippe mennesker, som tillater seg å flørte med kjærligheten, noe de harde tidene og omgivelsene knapt innlater til. Det er en kontrast som gagner filmen stort."

Fra EW via Gossip-dance.


og

"Robert Pattinson har mange mot seg, fordi han spiller i Twilight-filmene. Men bak hypen skjuler det seg en genuint talentfull skuespiller, noe han også viste i Remember Me.

Også her får Pattinson vist frem øyeblikk av godt skuespill, der smerten er lett å lese i Jacobs øyne.

Witherspoon gjør en god figur som kvinne som gjør det hun må for å overleve i en tøff tid, men jeg skulle ønsket meg mer gnist mellom filmens elskende. Jeg aner attraksjonen, men ikke hvorfor de tør risikere så mye for den."

Via Robsessed.

og

"Jeg likte mye med denne filmen, først og fremst fremstillingen av tidsalderen historien er lagt til.

Når jeg likevel havner på en firer, er det på grunn av innslag av klisjéfylt dialog, og en litt for sukkersøt avrunding. Liker du sentimentalitet i store doser, vil du elske Vann til elefantene.

Jeg elsker deler av den og liker resten, så det er godt nok til å anbefale en kinotitt!"

Via Loving Rob.


Les hele greia borte hos Filmpolitiet.

Noen som gleder seg til i morgen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar