fredag 8. april 2011

Mer Water for fuckings Elephants. TB anmelder og synser, men en dæsj oppdateringer.

I går skrøt jeg på meg at jeg skulle skrive mer om Water for Elephants, men endte i stedet opp på Kosmorama der jeg så to filmer: En om et morderisk bildekk, og ikke minst den craptastiske World Invasion: Battle Los Angeles. Høy stemning, stor stas, men herregud så klisjefylt og ufrivillig komisk.

Ny, svensk trailer med nye scener:


Fra FoxSverige via Loving Rob.

Når det gjelder Water for Elephants, derimot, vil jeg si at selv om det på alle måter er en søtsuppefilm, har den i stor grad unngått klisjeene. Det tror jeg vi skal takke regissøren for. Det er noe med filmingen og klippingen som gjør det veldig bra.

Bittelitt møkkete-Rob, men det er så mye bedre i filmen!

For oss som har lest boka, var vi enige om at filmen var en grei oppsummering. Alt det viktgier var med - ingen viktige ting var borte eller endret. Vi savnet selvfølgelig mer av gamle Jankowski - bokas høydepunkt er når han sitter og bitcher på gamlehjemmet - men vi visste jo at det ikke kunne være med i filmen.

Jeg spurte MIML - og her er det kanskje spoiler-isj men egentlig ikke - om han noengang tvilte på om det ble Jacob og Marlena (i boka og filmen er det lagt opp til at du skal lure litt, og at det kanskje, kanskje skjer noe dramatisk som forhindrer det), men han gjorde ikke det.

Dette er ikke i filmen.

Christoph Waltz var god i psykopatrollen sin, alle birollene var gode, og Reese Witherspoon hadde mad skillz når det gjalt sirkusakrobatikk. Ellers var hun best som usminket og sårbar. Jeg vet ikke hvor mye hun gjorde selv, men jeg tror det var en god del. I alle fall har hun uttalt at hun aldri har trent så mye til en film før, og at hun utførte elefantnummer selv.

Lei seg-Marlena.

Robert Pattinson. The hotness. Han var god. Han har noen rare ansiktsbevegelser når han skal være dyster og alvorlig som går igjen i alle filmene, men ellers var han kjempefin. Og i motsetning til Remember Me er ikke dette en kontroversiell film. En film eller to til på denne måten, og han bør absolutt være ute av Twilight(tvangs)trøya. Her møter jeg meg selv litt i døra, fordi samtidig som jeg så gjerne vil at han skal få det til etter Twilight og blir sur når Edward og vampyrreferanser og hans pene fjes og whatnot blir dratt frem og brukt mot han igjen og igejn, så gikk jo jeg og så filmen mest på grunn av hotnessen.

Så over til hotnessen.

Brun, møkkete Robert Pattinson vil jeg se mer av. Derfor er det litt trist at han antakelig ikke lenger skal spille i Unbound Captives. Min absolutte favoritt-hotnesscene var da han sto og spadde hestemøkk inne i en av vognene og var svett og møkkete og deilig. Men det er mange høydepunkt, også for de som liker mer striglet smoking-Rob. Det er det også.

Death by smoking-Rob.

Ellers er det mye lurke-Rob. Han går liksom der og småspionerer på Marlena/Reese og er forelska og vil ha henne. Men i motsetning til lurke-Edward blir han aldri riktig helt creepy. Bare en veldig forelsket ung mann. Og hot hot hot. Men vi tror det er spray-tan. En så bleik brite kan umulig bli så brun. Og dessuten var han jo plutselig bleike-Edward igjen. Men det funka, så jeg klager ikke!

Jeg kommer sikkert på masse flere ting å si etterhvert - tar det da!

Alle bildene er funnet borte hos Thinking of Rob. Alle er i tapetseringsstørrelse. Og det er mange flere!

Her er filmanmeldelsen fra Gossip-dance.

En kort, liten fransk anmeldelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar