torsdag 5. mars 2009

Alice. Hvem f**n er Alice.

Jeg har sagt det før. Jeg VET at Twilight har flere karakterer enn Edward. Og jeg vet at andre var involvert i filmen enn Robert Pattinson. Det er i hvert fall blitt meg fortalt.

Vår andre favorittvampyr er søsteren til Edward – Alice Cullen. Jeg mener virkelig det. Alice er fantastisk, selvfølgelig. Alice er liten, blek og har kort, svart hår. Og hun er utrolig vakker. Alice er en fashionista, en supershopper, og verdens beste partyfikser. Hun er kul. Hun er PERFEKT.

Årsaken til at jeg skriver om Alice nå, er fordi hun kom opp i en samtale jeg hadde med kjæresten min etter at vi hadde vært og sett Twilight på kino forrige dagen. Vi diskuterte filmen (dette er min versjon, han ville antakelig beskrevet kommunikasjonen som, vel, ikke nødvendigvis toveis). På et punkt i samtalen (og dette beviser jo at det var en samtale!) sier han: ”Jeg liker…Alice.”

Pause. Jeg tror jeg snakket videre, men inni meg kjente jeg et stikk av sjalusi. Alice. Jeg er den første til å innrømme at min reaksjon kan fremstå som noe urimelig. Jeg kan ha nevnt Edward og RPattz ved etpar anledninger den siste tiden. Ok da. Jeg innrømmer, og legger meg flat og tilstår, at jeg har mitt største Celebrity-crush siden Eminem i 01/02. Men likevel. Kjæresten min liker Alice. Vakre, bleke, mørke Alice. Mens jeg, jeg er jo blond og brun og veldig California, liksom. Vel, trøsten får være at jeg har større pupper enn henne.




Her har du fem fakta om Alice, skatten min.

  • Hennes fulle navn er Mary Alice Brandon Cullen.
  • Alice var 19 år da hun ble vampyr, antakelig en gang på 1920-tallet.
  • Alice kan se inn i fremtiden – hun har subjektive visjoner som viser utkommet av avgjørelser som tas, men som endrer seg dersom vedkommende ombestemmer seg.
  • Som menneske var Alice innlagt på institusjon pga. visjonene sine, og hun har ingen erindring av livet som menneske før hun ble vampyr.
  • Alice er gift med Jasper, som hun møtte i 1948. Hun så han i en visjon, og fant han før han engang visste hva han så etter. De har vært en del av Cullenfamilien siden 1950.

    Du kan lese mer om Alice og de andre karakterene på The Twilight Lexicon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar