lørdag 21. mars 2009

New Moon set-stalking!

Team Buffy har lært seg et nytt ord: Set-stalking. Den siste tiden har fans i Vancouverområdet spionert og tipset om enhver mistenkelig, potensiell New Moon-relatert aktivitet. Og nå snakker jeg ikke om skuespillerne, men om innspillingsstedene.

Til nå har jeg forholdt meg avventende til fenomenet. Nesten. I et svakt øyeblikk skrev jeg under på underskriftsaksjonen om at scenene fra Volterra skulle spilles inn i Volterra. Da det ble kjent at de hadde valgt Montepulciano som innspillingssted i stedet, tenkte jeg: nada. Det betød ingenting for meg. Twilight ble ikke spilt inn i Forks, ikke engang i Washington State, men i Oregon - og det gikk jo bra. Når det gjelder Volterra er TBs offisielle holdning: skjorta skal av - uavhengig av hvilket italiensk smug det skjer i.

Sunnykin09 har stalket Jacobs garasje:


Her er noen andre bilder av det som skal være garasjen, og huset. Legg særlig merke til bilen i forgrunnen - det kan være Jacobs Volkswagen Rabbit. Jeg dør av uforløst spenning.





Her er Bellas hus, som bygges opp som en (nesten) eksakt kopi av huset i Twilight. Om det er en stakkars, uvitende husbygger som setter opp et hus som tilfeldigvis ligner, sier historien ingenting om.


Bildene er fra New Moon Movie.

Til slutt - tilbake til det viktige. Her er et bilde av et tilfeldig italiensk smug. Det kan være fra Montepulciano, det kan være fra et helt annet sted.


Rappet fra TwiCrack.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar