tirsdag 2. juni 2009

Twilight har muligens, eller muligens ikke, ført til den første store krisen i forholdet mitt

Uff. Jeg har til nå hatt en kjæreste som har støttet opp om Twilightinteressen min. Og da mener jeg virkelig støttet meg, både ved å kjøpe Lomme-Edward til meg, lese bloggen min når jeg tvinger spør han om det, for ikke å snakke om fordelene han ser i at jeg bruker litt tid på Twilight hver dag, og da tenker jeg særlig på muligheten til å bruke ubegrenset med tid på egne hobbyer.

Så forrige helg og denne helgen er han bortreist for å dyrke hobbyene sine. Og jeg er hjemme og dyrker min egen hobby. Helt fint, trodde jeg. Inntil jeg satt oppe hele natten og så på MTV Movie Awards, og sendte god natt-sms'en min (som jeg alltid gjør) klokken fem om morgenen (som jeg aldri gjør). Saken er nemlig den at mens han liker å være oppe om natten, liker jeg å gå og legge meg. Helst før midnatt. Og mitt søvnbehov har ført til at jeg på over seks år bare har vært med han ut på spillejobb (en av hobbyene er å være DJ) en gang. Og dette ble samtalen mellom meg og Mannen-i-Mitt-Liv klokka åtte over fem i morges:

TB: Natta:-) Fikk sett New Moon traileren!
MiML: Natta! Våken kl.5? Det slår alle rekorder.
TB: Men jeg er hinsides trøtt. Må. Sove. Nå.
MiML: Så lenge har du aldri vært våken så lenge jeg har kjent deg.
TB:...
MiML: Så du kan holde deg våken hele natten for Robert Pattinson, men ikke for meg.

Ouch. Jeg er en dårlig kjæreste, jeg forstår det. Men hva skal jeg gjøre? På tide å konsultere Twilight Widowers Anonymous. La oss først etablere fakta. Jeg tror vi kan være enige om at jeg tilfredsstillerer kravene til en Twilightavhengig (jajaja, alt dette stemmer):

  • Extreme hyperactivity; excessive talkativeness, particularly involving 23-year old English actors. Skyldig.

  • Changes in friends: new hang-outs (Twilight Blogs), avoidance of old crowd (non-Twilight fans), new friends (Twilight bloggers). Delvis skyldig.

  • Change in activities; loss of interest in things that were important before (i.e., You). Til mitt forsvar: teoretisk sett var jeg ikke interessert før Twilight heller. I spillejobbene, mener jeg.

  • Difficulty in paying attention; forgetfulness (Remember: Adding the words "Robert Pattinson" into your conversation randomly will help keep her focused). Ok, så har jeg kanskje glemt å betale noen regninger.

  • Defensiveness, temper tantrums, resentful behavior ("I cooked for the first 14 years of this marriage! It's your turn!"). Jeg erklærer meg skyldig i: "Hva om du stikker og kjøper noen cheeseburgere i dag?" Og hva er egentlig i veien med at han lager litt mat til en forandring?

  • Unexplained silliness or giddiness. Skyldig.

  • Excessive need for privacy; keeps door locked or closed, won't let people in. Possession of Twilight paraphernalia. Nei og stort ja. Men det er helt normalt å ha GQ-bildet av Rob på kontoret og Lomme-Edward på soverommet. Problemet er vel kanskje at jeg skulle ha skjult det bedre?


Og mens kjæresten min kanskje bør lese rådene om hvordan man intervenerer, har jeg nok fortsatt mest sansen for disse motivasjonsplakatene for menn som har mistet sin partner til Twilight:











Og en til ting, skatten min. Jeg vet at du trodde - og håpet på - at jeg ville gå lei til påske. Jeg gjorde ikke det. Men Twilight Widower sier at det vil gå over om noen år. I 2014 eller deromkring. Kan du ikke klamre deg til det?

Robert Pattinson i 2009


Robert Pattinson i 2013

Alle bilder fra Twilight Widower.








Skatten?





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar