tirsdag 29. september 2009

Før hodet mitt eksploderer: La oss snakke True Blood

Hvis du ikke har sett True Blood, gjør det. Hvis du ikke har sett alle episodene, gjør det. Nå. For ikke å snakke om sesong 2.


Fra smvgrey74.

Sesong 1 begynner på nrk 3 nå på torsdag. Klokka 22.30. Avlys alle avtaler - date, trening, jobb, skole - glem det. Se True Blood i stedet. Jeg mener det. Dette er seriøst. Jeg lot til og med være å blogge på søndag på grunn av True Blood, og jeg hadde nesten ikke Robabstinenser en gang.

Sesong 1 kan også kjøpes på Play.com eller Amazon.co.uk. Den norske versjonen får du på Platekompaniet i november.


Fra Elyoon64 via 100% True Blood.

Sesong 2 er akkurat ferdigspilt i USA, og det tar nok litt tid å få tak i den på lovlig vis her i Norge. Sukk.

Min fremgangsmåte for å få tak i sesong to var denne:

1. Lese alle Twilightbøkene.
2. Se Twilightfilmen.
3. Se samtlige YouTubeklipp av Robert Pattinson.
4. Bli forelsket i Robert Pattinson.
5. Bli besatt av Robert Pattinson og fenomenet Twilight.
6. Føle at hodet eksploderer.
7. Pushe Twilight og Rob på mine omgivelser.
8. Skrive en blogg om Robert Pattinson og fenomenet Twilight for å hindre at hodet faktisk eksploderer.
9. Snakke uavbrutt om Robert Pattinson og Twilight i månedsvis.
10. Kaste seg på vampyrbølgen: Lese de ni True Bloodbøkene, Anne Rice og House of Night.
11. Snakke om Robert Pattinson.
12. Kaste seg på vampyrbølgen, part deux: Se alle vampyrfilmene jeg kommer over.
13. Snakke om de hotte vampyrene i vampyrfilmene med alle jeg møter, herunder endeløse diskusjoner om Edward vs. Bill vs. Eric og Rob vs. Alexander Skarsgård.

Og vips: Snille mennesker ga meg hele sesong 2 på dvd.

En enklere måte er nok å laste ned fra nett (ikke at jeg oppfordrer til lovbrudd, altså) men jeg har aldri gjort det og vet ikke hvordan. Og jeg har ikke tenkt å finne det ut.

BTW - Jason rocker i sesong 2! Just sayin'.


Også fra smvgrey74.

7 kommentarer:

  1. Jeg kjøpte hele sesong 1 på ebay... av en i Hong Kong.. kostet $25, og det var portofritt, hehe!
    Når jeg da hadde sett hele sesong 1 MÅTTE jeg jo se sesong 2 også... Jeg fant veldig mange sider der man kunne se hver episode uten å laste ned, og ettersom jeg forstår så har HBO lagt ut alle episodene, men uten amerikansk ip-adresse får man ikke se dem... Det tror jeg ka ordnes, men sånn ellers var det ikke noe problem å se episodene streamet over nettet :)

    *kremt* Jeg lastet dem ned (fra de samme stedene som streamer hver episode), og skal begynne på episode 8 nå. Skjønner ikke hvordan vi skal klare å vente på sesong 3, de har vel knapt begynt å filme den???

    SvarSlett
  2. Vi har også handlet filmer kjempebillig fra Hong Kong, og Korea, tror jeg, men kvaliteten har vært litt varierende.

    Fint at du fant sesong 2 da host host. Jeg baserer meg på mafiametoder - jeg får andre til å gjøre the dirty work for meg. LOL

    Før sesong 3 må vi satse på valium, New Moon, Remember Me, og kanskje vi skal sjekke ut Vampire Diaries?

    SvarSlett
  3. Jeg har lest alle bøkene, forhåndsbestilt den som kommer ut i oktober og markert i kalenderen når jeg skal bestille den som kommer i mai 2010.
    Kunne gjerne tenkt meg å høre hvilken av "gutta" dere liker? Jeg er SÅ Team Eric.

    SvarSlett
  4. Jeg får ikke lagt inn profilbilde!!

    SvarSlett
  5. Profilbilde - kan det skyldes størrelsen? Du må velge ett med få piksler. Du kan endre bildekvaliteten i et bildebehandlingsprogram som Paint.

    Så til True Blood. Det kommer kanskje ikke som et sjokk, men jeg er ganske så veldig Team alle sammen. Ja, Eric er den absolutt hotteste, men jeg har også et godt øye til Bill (vill sex med Eric i noen år, så få hypotetiske barn med Bill?). Og jeg kan ikke si at jeg gruer meg til Quinn. Og jeg liker Alcide (også fordi det er den eneste rollen jeg kan forestille meg Robert Pattinson i. Såvidt). Og selv om han oppfører seg litt teit. Synes det skulle vært litt mer Alcide og Sookieaction:-)

    SvarSlett
  6. Jeg skjønner at jeg må lese bøkene, jeg aner ikke hvem Quinn eller Alcide er :)

    Jeg liker Bill jeg, da... men så har jeg bare kommet til episode 8 i sesong 2 også, så foreløpig har det ikke skjedd noe særlig i fht Eric (bortsett fra at han ble så utrolig mye hottere etter at han klipte seg, haha!) Jeg vet at det skjer ett eller annet i fht han og Sookie snart, men jeg er altså ikke der enda... har altså noe å glede meg til :)

    SvarSlett
  7. Du trenger ikke å vente så lenge. Ting begynner å skje allerede i episode 9, sesong 2, om jeg ikke husker feil.

    SvarSlett