tirsdag 22. september 2009

New Moon soundtracket er her. Woh...

Jeg innrømmer at jeg er håpløst lite musikkinteressert, og er fullstendig clueless på band og sanger og whatnot. Og jeg satser på at det er sjarmerende, selv om det er litt pinlig å være på fest og snakke med nye mennesker og åpningsreplikken er: "Hva slags musikk liker du da?" (kan ikke slå feil. Tror de.) og jeg svarer "uh...jeg hører ikke på musikk". Jeg skjønner at jeg kunne fått klina mer på fest i min ungdom om jeg hadde hørt mer på musikk, for å si det sånn.

Det er vanskelig å forklare hvor ille det står til, egentlig. La meg bare si at jeg på 18 år har klart å anskaffe 60 cd'er, og har en slunken iTunes. At jeg aldri ville hatt en iPod om ikke noen hadde gitt meg den, og at jeg akkurat nå ikke aner hvor den er. Ja, jeg vet at Michael Jackson er død, jeg var - av alle ting - på gothrockfestival i sommer (og likte musikken), og jeg kjøpte Twilightsoundtracket når det kom. Jeg vet at Alexander Rybak vant Grand Prix, men jeg aner ikke hvordan hit'en til Donkey Boy høres ut.

Nok om meg.

Med denne introen kan jeg fortelle at jeg ikke kommer til å uttale meg om bandene eller låtene (men du kan lese hva MTV skriver om dem her), men bare konstatere at Stephenie Meyers hjemmeside i går annonserte hvilke låter som som skal være på soundtracket til New Moon. Her er de:

Death Cab for Cutie

Fra deathcabforcutie.com.

DEATH CAB FOR CUTIE — MEET ME ON THE EQUINOX
BAND OF SKULLS — FRIENDS
THOM YORKE — HEARING DAMAGE
LYKKE LI — POSSIBILITY
THE KILLERS — A WHITE DEMON LOVE SONG
ANYA MARINA — SATELLITE HEART
MUSE — I BELONG TO YOU (NEW MOON REMIX)
BON IVER & ST. VINCENT — ROSYLN
BLACK REBEL MOTORCYCLE CLUB — DONE ALL WRONG
HURRICANE BELLS — MONSTERS
SEA WOLF — THE VIOLET HOUR
OK GO — SHOOTING THE MOON
GRIZZLY BEAR — SLOW LIFE
EDITORS — NO SOUND BUT THE WIND
ALEXANDRE DESPLAT (han skriver filmmusikken) — NEW MOON (THE MEADOW)

MTV bringer også et intervju med Muse, der de snakker om sitt bidrag:

"Speaking to MTV UK, Bellamy said that "New Moon" director Chris Weitz had spoken to him recently about doing a remix of the quirky piano tune "I Belong to You."

"He wants a rendition of that, but the only thing with the new film is they want the songs to be exclusive to the film," Bellamy said. "So he's asking if I mind doing, or if we mind doing an alternative version of it.""


Muse - fra MJ Kim/Getty Images/MTV

"Bellamy said the band is up to the challenge. "I think it's all right. ... If it was one of the main tracks on [our] album, I would never do it," he said. "But it's actually one of the weirder tracks on the album ... one of the 'can't believe we got away with it' kind of tracks. I think it might be worth giving it a go [because] it's a track that might not get played live very often ... so it might give that track some life that it wouldn't have otherwise.""

"The song starts out as a swooning piano ballad, before switching into a dramatic, 1940s-style Gallic weeper in which Bellamy croons in French. While they've released four albums and are playing stadiums in their native England, it was the placement of "Black Hole" in "Twilight" that helped Muse gain a foothold in the United States."

Edward løper til Supermassive Black Hole:

Kilde: ukjent.

Soundtracket kan forhåndsbestilles på Amazon.com.

Takk til min leser # for tipset!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar