fredag 2. oktober 2009

Dagens bilde(r): Hide your daughters!

Det finnes vel knapt en Twilightfan som ikke har hørt om, snust på, sett eller sett ALT av True Blood. Og selv om Twilight og True Blood står helt fint på egne ben - hver for seg, og ja, jeg er Team begge deler (eller egentlig, Team Buffy, som er selve klassikeren i dette selskapet og kan kjøpes her, men IKKE gjør det nå, vent til det kommer på salg) er det ikke til å legge under en stol at det blir noen sammenligninger.

Og er det noe jeg har sansen for, så er det markedsføringen til True Blood. Jeg vet ikke hvor langt de har tenkt å dra den, men da jeg så episode 11 i sesong 2 av True Blood, kunne jeg ikke å unngå å legge merke til hvordan Eric hele tiden dro en hånd gjennom gjennom håret...Tilfeldig?

De har i hvert fall tatt opp kampen.

Her er aprilutgaven av GQ (ekte) med Robert Pattinson på forsiden, og VQ (falskt) med Eric Northman på forsiden. Legg særlig merke til at teksten er helt lik: "Interview with a vampire...Hide your daughters." Ikke. Tilfeldig. Og veldig morsomt.







GQ-bildet er fra Pattinson Life, mens VQ fant veien til meg ad mystiske omveier (det lå på cd'en med sesong 2 jeg fikk av snille mennesker). Takk.

2 kommentarer:

  1. Å, så morsomt!! Jeg må også si at jeg ble veldig imponert over hvordan HBO startet markedsføringen av True Blood allerede i mai ifjor, når serien startet i september, og hvordan denne ble gjennomført! Det var skikkelig kult! Du har sikkert lest om det, men det e rkanskje andre som ikke vet det, så her er en link:
    http://www.rushprint.no/2009/9/blodig-kampanje

    OK, jeg VET jo at det ligger kommersielle interesser bak, men jeg setter utrolig stor pris på at det blir lagt litt i markedsføring for å lokke oss seere allikevel jeg, da ;)

    SvarSlett
  2. Takk! Jeg hadde ikke sett den artikkelen før. Den ga en veldig god oppsummering av fenomenet True Blood.

    Men jeg har lest litt på de forskjellige True Bloodbloggene, og synes det er kjempegøy! Kommer nok til å poste mer True Bloodstoff framover, ja:-)

    SvarSlett