lørdag 17. oktober 2009

Tusen takk! Grublerier. Og det rette valget. I hvert fall når det gjelder å pleie avhengigheten sin.

Dette er innlegg nummer 750 på denne bloggen. Jeg skal ikke dvele ved hvordan i helvete det kunne skje, men bare akseptere at sånn er det. Det er normalt. Det er slik det skal være.

Da jeg ble interessert i fenomenet Twilight i januar i år kjente jeg ingen som leste Twilight, men etterhvert har det poppet opp Twilightfans, Robert Pattinsonelskere og ikke minst en hærskare av Team Jacob'ere rundt meg.

Nesten-naken-Rob.

Fra Thinking of Rob.

For ikke å snakke om True Blood - annenhver person jeg er venn med på Facebook melder om at de ser, har sett, eller skal se serien og/eller lese bøkene - inkludert gutter som melder om at sesong 2 inneholdt litt vel mye Sookiepupper (ok, en gutt. Kjæresten min sa ingenting). Moren min ser True Blood. Kjæresten min ser som sagt True Blood - og det siste er mer overraskende enn det første, siden moren min både har lest Twilighsagaen og skrevet om det her på bloggen, mens kjæresten min bare har tvangssett Twilightfilmen to ganger på kino, ikke har rørt bøkene, og ikke aner hvilke gleder som ligger i ekstramaterialet på DVD'en.

For min del kommer jeg også langt med dette...

Fra HollizzleKeer via RAoR.

Men dette skulle ikke handle om meg, men DEG.

Jeg begynte først og fremst å skrive denne bloggen for at hodet mitt ikke skulle eksplodere når Rob Twilight traff meg. Men jeg skrev også for å underholde en venn av meg (det er sant, du vet hvem du er), samtidig som jeg tvang kjæresten min og et knippe andre venner å følge med på bloggen min for å få lesere (det er sant, altså, de får fortsatt hvert eneste innlegg direkte på e-post - og er for høflige til å be om å få slippe LOL).

Litt-påkledd-men-funker-også-Rob:

Fra Thinking of Rob.

Lite ante jeg at jeg noen måneder senere skulle ha hundrevis av lesere som delte min Robsession og interesse for Twilight. Eller at jeg noen måneder senere skulle passere 32 000 treff. Wohoo! Og det er de samme folka som kommer tilbake om og om igjen og legger igjen kommentarer, sender meg e-post, tipser, diskuterer, prøver ut testene og svarer på min ene konkuranse. Det er en fest å åpne innboksen min hver dag og lese hva dere skriver. La meg bare si: W-O-W og TAKK!

Jeg har vridd hjernen min for å finne ut hva jeg skulle poste for å feire dere (som ikke inkluderte å poste trufaxvideoen enda. En. Gang. *Selv om det er den beste videoen fuckings ever*). Så, etter lengre tids overveielse, fant jeg ut at det beste ville være å gi bort muligheten til å dykke dypere ned i avhengigheten.

Måtte poste en superhot video! Elsker starten...

Fra CristinukyRob via RAoR.

For å gjøre dette mulig har jeg meldt meg på forumet Twilighted, der 80 000 fans og forfattere deler sin fan fiction.

Her blandes fakta, fiksjon og skitne fantasier i en herlig miks av Edward, Bella, Rob, KStew, Forks, London, Hogwarths...Og ingen er særlig opptatt av SMeyers avholdenhetsbudskap, for å si det sånn. Her er noen smakebiter på hva du kan lese om:

The Billionaire Bum

"Billionaire Edward Cullen makes a bet with his brother Emmett and has to survive one week living like a homeless person. Will he make it? What will he learn about love and life along the way?"

Jeg vedder på at det finnes saftig fanfiction om denne trekanten også:

Fra Robsessed.

The Longest Summer

"Bella wants Edward...the only problem is, he's a counselor at her summer camp. And although Bella has always been one of Edward's favorite campers...that's all she'll ever be to him...right? Five years later when Bella returns to camp as a counselor, she is determined to make Edward change his mind. Amp up the heat because it's going to be a long summer."

Jo, det tror jeg faktisk han gjør!

Fra FakerParis.

Og det bare fortsetter. Og fortsetter. De har Bella og Jacob også, så det er sagt. For ikke å snakke om hele serien skrevet fra Edwards synsvinkel i "...journal style and include all the things that every 17-year-old-boy really thinks!!" Inkludert ting Bella "glemte å nevne". Hvem trenger å vente på Midnight Sun når vi har dette?

Jeg har også funnet fram og begynt å lese den kanskje mest omtalte - og bejublede - historien: The Office. Historien har sin egen blogg, og du må lete opp selve historien i høyremenyen under navnet The Office, men det er enkelt. Anbefales! For ikke å snakke om bildene...

En smakebit fra The Office.

Fra The Office. Du finner også historien på fanfiction.net, men da går du glipp av bloggen.

Så gå i gang - dyrk lidenskapen, ha det gøy med Twilight, vær besatt, fantaser, le, del gleden over Twilight, Rob og vampyrdilla med andre, og ikke minst - fortsett å skrive til meg.

Og en gang til: Takk.

2 kommentarer:

  1. The Office ? Dette å ha gått meg hus forbi. Hmm.. Hva er dette ?

    SvarSlett
  2. Herregud! så sinnsykt bra side!! elsker alt twilight jeg kan få tak i, selv om det ikke er den fantastiske SM som har skrevet det :p hehe så tusen takk for linken! ooog btw, elsker filmene! :D <3

    SvarSlett