søndag 15. november 2009

Vampyrfilmer: Hypen, herligheten og noe for de lesbiske

Jeg er skikkelig redd for tomheten som vil oppstå i perioden mellom New Moon og Eclipse, for ikke å snakke om at premierenervene er i ferd med å ødelegge meg og jeg trenger å tenke på noe annet enn 17 år gamle magemuskler, RobSten og andre avhengighetsskapende substanser (yogapust, TB, yogapust).

Så selv om jeg er stæsjet opp med gamle filmer og bøker, tenkte jeg det var lurt finne ut hvilke andre vampyrfilmer som er aktuelle allerede før New Moonpremieren - bare for å være på den sikre siden, og dessuten tar det jo noen dager å få tak i ting - og ble fullstendig satt ut. Jeg visste vi var inne i en vampyrbølge, men likevel...

Et raskt søk, og jeg har en liste på mer enn 75 filmer og serier som allerede har kommet ut 2009, eller som kommer i 2010 og 2011. Og det er alt fra store filmer til indiefilmer til komedier til whatnot. W-O-W.

Daybreakers kommer ut i januar 2010, og denne traileren overbeviser meg om at dette er noe å glede seg til. Selv om den ikke ser ut til å være satt opp i Norge enda:


Fra moviegoodsposters.

Suck skulle komme i 2009, men jeg har ikke funnet noe sted å kjøpe den. Men jeg vil defintivt ha den:


Fra RosesOnWhiteLace16.

Denne filmen - Blood: The last vampire - har jeg allerede bestilt. Jeg har ikke sett animasjonsfilmen eller lest mangaen den er basert på (enda), men for mitt øye ser det ut til å være en variant av Buffy møter Snikende tiger, skjult drage. Jeg klager ikke!

La den rette komme inn er en nydelig, svensk film jeg allerede eier, men den må nevnes. Ikke bare er det en god vampyrfilm, men en av de beste filmene jeg har sett i hele 2009:


Fra htmltrailer2008.


For de som liker små, rare indiefilmer kan Rosenkrantz and Guildenstern are undead være noe:


Fra cpluspictures.

Og why not. La meg til slutt kaste et bein til de homoseksuelle, som er innom bloggen min og klager med jevne mellomrom om at jeg er altfor heteroseksuell (eller noe sånt. Klaging er det i hvert fall):


Fra vf61.

2 kommentarer:

  1. Lesbene er deg evig takknemlig. Medlem av sentralledelsen i nasjonal homoorganisasjon stadfester dette i skrivende stund. Som gjør hennes kone. Lesbemafiaen vil ta vare på deg resten av livet, holde sin hånd over deg, og gi deg fred. Klem, Sveits.

    SvarSlett
  2. Tusen takk:-) Jeg er glad jeg endelig er inne i varmen hos dere! Nuzz og en skikkelig lesbeklemz, TB

    SvarSlett