onsdag 2. desember 2009

I kulissene - New Moon og Breaking Dawn

Før jeg fordypet meg i fenomenet Twilight visste jeg fint lite om hvordan en film blir til. Jeg vet ikke kjempemye nå heller, men synes det er artig å lære om triksa og se film og bilder fra innspillingen(e).

Det gjør også noe med opplevelsen av filmen når jeg tenker på at for hvert minutt med film jeg ser, er det foretatt en haug med valg, av masse forskjellige folk, og alt av lyd og bilder og musikk og teknikk og skuespillerprestajoner skal passe sammen og fungere, og så sitter jeg der og tenker: "Det var ikke akkurat sånn det så ut i hodet mitt". Å, utakknemlige kinogjenger, TB. Men for all del - jeg forbeholder meg retten til å klage og syte over det jeg ikke liker:-)

Her snakker produsenten Wyck Godfrey om New Moon og Breaking Dawn:





Funnet hos New Moon Movie.

4 kommentarer:

  1. ..og tenk på all info vi sitter inne med! Mens jeg sippet under break-up-scenen tenkte jeg samtidig på stakkars Rob og Kristen som holdt på å bli spist opp av mygg under innspillingen av den scenen *fnis*

    SvarSlett
  2. Jeg vet, jeg vet...

    Jeg har også lenge undret meg over at de ikke hadde skaffet seg skikkelig ulltøy da de frøs så fælt under Twilightinnspillingen. Tenker særlig på scenen i La Push.

    Dette kunne jo vi fikset hadde vi bare vært involvert!

    SvarSlett
  3. Jeg skulle ha strikket varme votter og luer til dem, jeg!! Til heeele gjengen!

    Jeg tenker på Breaking Dawn... det svangerskapet... håper virkelig det er mulig å få det "fint", hvis du skjønner. Det skal jo være litt creepy, og det skal jo være romantisk, og det skal være dramatisk, og det skal være lav aldersgrense samtidig...

    Og Renesmee, da! Håper de har noen knallflinke unger i sikte allerede! Og søte!

    Jeg skjønner at de vurderer å dele den i to filmer. Da regner jeg med de velger historien om Renesmee først, og andre filmen blir om kampen mot Volturiene...

    Uansett blir det spennende å følge nyheter om BD framover :)

    SvarSlett
  4. Absolutt!

    Jeg er litt opphengt i Isle Esme, selv. Der skal alt være akkurat som i filmen Den blå lagunen:

    http://www.youtube.com/watch?v=C3urdREoVX8

    Første minutt er viktigst. Ikke så nøye med de julestrømpene:-)

    Men dette er perfekt:

    http://www.youtube.com/watch?v=IoMOX4gkCbY

    Jeg vil gjerne ha den der svømminga under vann, der de kysser når de når overflaten. Little Ashes var perfekt der, så Rob vet nøyaktig hvordan han skal gjøre det...

    SvarSlett