tirsdag 1. desember 2009

New Moon pressekonferanse i London, og jeg er bedåret*

Om toppløsscener, Robert Pattinsons brystvorter, prepubertale A-cup pupper (Robert Pattinsons sine), og hvor flott det er å kysse han, fortsatt i følge Robert Pattinson. Og noe med KStew, Taylor Lautner, Chris Weitz og en fjorten år gammel norsk fan jeg ikke forsto.




Begge fra FePattz2.


*Bedåret er kanskje ikke verdens beste ord, jeg vet, men en norsk måte å si DAZZLED på!

Hele pressekonferansen er postet borte hos Robsessed.

Siden jeg er for lat til å lage min egen post, anbefaler jeg på det STERKESTE å benytte sjansen til å se Laura Culpepperintervjuene fra i fjor om igjen. Er dette de beste intervjuene av Robert Pattinson noensinne? ADVARSEL: Fare for forelskelse.

20 kommentarer:

  1. haha, du mener at den 14 åringen ville vært deg? ;)

    SvarSlett
  2. He he nei! Jeg skjønte virkelig ikke hva han mente! Sa han at det var han som måtte stå til rette for den norske fjortenåringen som ringte han klokka tre om natten for å klage på New Moon? Eller?

    Ved nærmere ettertanke - det kunne vært meg LOL

    SvarSlett
  3. heheh.. Jeg forstod det sånn at han ikke leste media mens han lagde new moon, fordi han var *typen* som kunne sitte oppe klokka 3 om natta for å diskutere new moon. det med fjortenåring fra Norge tok han sikkert med fordi han er dritgod i geografi, og gjorde en rask beregning på at vi ligger 9 timer foran L.A tid, og vi ville hatt lunsjtid - dermed twitime (en liten antagelse fra min side).

    SvarSlett
  4. Nok en utmerket forklaring, Miss A!

    SvarSlett
  5. :D

    forresten.. bedåret vs. trollbindet? bruker twilight oversettelsen virkelig bedåret? Er ikke det det man er når man er tre år gammel og ersåsøtattemormorikkevethvorhunskalgjøreavseg ? Og det stemmer jo ikke med at vi prøver å undertrykke viten om at Lautner ikke engang er 18 enda. ;)

    SvarSlett
  6. Takk!

    Trollbundet er ORDET! Bedåret er gammeldags, helt enig i ersåsøtosv:-)

    Bare syntes det var et artig ord i farten!

    Jeg ga opp å lese Twilight på norsk etter å ha lest noen kapitler - syntes oversettelsen var så grusomt dårlig. Har ikke prøvd meg på resten.

    Derfor er jeg totalt...eh...clueless ifht hvilke norske ord som blir brukt. Hva brukes om imprint for eksempel?

    Jeg valgte å lage en norsk blogg fordi jeg er norsk og ønsket å skrive på norsk, men jeg innrømmer glatt at jeg blir litt farget av at jeg har lest bøkene på engelsk, filmene er amerikanske og at jeg nesten utelukkende leser engelskspråklige blogger.

    Jeg liker også å skjule meg bak at det engelske språket er rikere enn det norske. Fakta.

    Men fra nå: Trollbundet!

    SvarSlett
  7. heheh, jeg tenkte du hadde tatt det derifra jeg. Men jeg skal jaggu ta bedåret inn i hverdagsspråket mitt!

    hum..SMeyers sa jo at hu var inspirert av at drager og ender 'imprinter', og det finnes det jo et norskt ord for : pregning. Oh, lord. Dette MÅ jeg til bunns i!
    Men jeg fant ikke noe, eneste jeg fant var din blogg ;) og at "dazzle er oversatt til 'blender jeg deg?' eller noe"... WOW har du sett dette?! Sagaen - dato for dato. DET er dedikasjon. ! http://no.wikipedia.org/wiki/Twilight-serien

    men hvis du har evighetens kyss, kan du ikke bare sjekke? :P

    Jeg vet ikke om det norske språket er dårligere jeg, det kan jo hende det er vi som er dårlige på å slå opp i synonymordboka ;P
    Men oversettelser sliter vi på, det er helt sant!

    SvarSlett
  8. Jeg begynte også på norsk... men fy for en oversettelse! Og jeg er ikke så kritisk av meg, altså!

    Nå har jeg sett intervjuet her, og den øverste måtte jeg se om igjen og om igjen: "It's a-MAZING!" *sukk* Tar meg selv i å sitte helt oppi skjermen og le som om jeg satt der selv...

    SvarSlett
  9. Da har vel egentlig du også svaret på årets viktigste spørsmål. ;D Jeg trur jeg må lese Evighetens kyss i jula jeg. Er så nysgjerrig atte fy. Får se på det som en slags prøvelse :D

    SvarSlett
  10. Jeg har dessverre lånt bort boka mi, så jeg får ikke undersøkt. Men jeg er enig - jeg tror vi har funnet en ny nisje å utforske - den norske oversettelsen av Twilight.

    Jeg kan ikke leve med uvissheten!

    Den tidslinjen på wikipedia - WOW - kanskje den er skrevet av en av de som skal være med i Kvitt eller dobbelt? Veldig imponerende.

    SvarSlett
  11. ...tilbake til dette intervjuet, damer...

    Kristen virker mange ganger litt sånn at hun passer på at ikke Rob sier for mye rart, og her er det jo helt tydelig at hun prøver å hysje på han når han snakker om disse pubertale jentene med A-cups, haha! "Ssshhhh..." sier hun og ser litt brydd ut. Rob er jo overhode ikke redd for å dumme seg ut, han skravler jo om akkurat det han føler for, haha!

    "It's a-MAZING!"

    SvarSlett
  12. Ja, og takk for at du tar opp tråden igjen. Helt enig! Fantastisk. ER det nå vi skal dybdeanalysere?

    *hopper opp og ned*

    Den første videoen. Oh My RobSTen.

    2:05: Rob ser på Kristen (og her skrev jeg Bella først, srsly) som om han vil ha bekreftelse.

    3:25: Kristen tar på Rob !!!

    3: 52: Ja, Bente - Kristen sjusjer på Rob.

    4:24: Kristen er sånn "whatev, Rob".

    Jeg har observert denne atferden før. Herregud jeg har HATT denne atferden før. Det er den klassiske: "Jeg synes alt han sa og gjorde var så morsomt når jeg ble forelsket i han, men nå som vi er kjærester blir jeg flau og vil korrigere på alt han sier og alt han gjør."

    Just sayin'

    SvarSlett
  13. hahaahh! :D
    Jeg får ikke med meg hva han sier rett etter klippet - før A-cup shusinga jeg, gjør dere?
    men den shusinga tror jeg er en typisk de-to ting. Kristen sier jo alltid (nå har ikke jeg sett ALLE intervjuer, så 'alltid' er relativt :P) ifra når Rob begynner å snakke nedsettende om seg selv :P

    Med fare for å komme bort fra dybdeanalyseringa... hvorfor er Edward opp-ned i vannet? Jeg har stussa så på det de siste dagene.. Heldigvis har jeg slutta å ta med meg pc'en på skolen ;)

    SvarSlett
  14. Det er ikke min stjerneøvelse å klare å høre hva folk mumler, men det går i grove trekk ut på at først ler Kristen av at folk snakker om toppløsscener når det gjelder menn, så sier Rob at ja, det er masse "nipple shots" i denne filmen, og så går han over til å snakke nedsettende om eg selv - først noe jeg ikke får med meg, men så at han ikke hadde trent i det hele tatt, og så møtte han Taylor igjen (og så kroppen hans), men på en måte var det bra for filmen at han følte seg så "inadequate". Han sier også et sted inni der at han følte seg emasculated - i beste fall "fratatt styrke", i verste fall kastrert.

    Og så tror jeg beskrivelsen av de førpubertale jentekroppene med A-cup er et forsøk på å beskrive sin egen kropp?

    (og nå bør noen komme meg til unnsetning og forklare hva som EGENTLIG ble sagt)

    Jeg synes forresten spørsmålet om hvorfor Edward er opp-ned er et godt dybdeanalysespørsmål. Svar: Aner ikke. Foreløpig teori: Visuelt vakkert. Understreker at det fortsatt er en hallusinasjon. Opphever tyngdekraften på grunn av sin kosmiske kjærlighet.

    Jeg synes scenen under vann skulle vært lengre...at de fikk mer tid "sammen". Og det finnes jo et klipp der han kysser henne...

    SvarSlett
  15. Jeg mener også at han prøver å beskrive sin egen kropp når han sammenligner den med en førpubertal "teen girl"-kropp... og det er her Kristen sjusjer på han og kanskje syns det er på tide at han tar en pause (jeg tror hun gjør det fordi hun er flau over han, eller er redd for at hun skal bli flau over noe han sier... noe som gjør at jeg heller til at de ER kjærester på et eller annet "plan")

    Så blir sikkert Rob litt satt ut av at hun sjusjer samtidig som han har sagt både pubertal og teen-girl, og retter seg selv og sier så søtt at nå klarer han nesten ikke snakke engelsk mer...

    Og så er det jo diskutert allerede andre steder det at kristen tar hånda hans (eller, hun tar på ETT eller annet på Robs kropp iallefall!!!), når hun snakker om toppløse menn.

    Jeg syns det er så herlig med sånne intervjuer. Det er greit å høre om hvordan de setter seg inn i rollene, om planer framover, om neste film osv osv osv... men det viser så lite av hvordan de er som personer. Jeg liker at de tuller og skravler og at det er mye latter! Jeg elsker den latteren til Rob mens han er halvveis nedi vannglasset, da Kristen blir spurt om kysset.

    Veldig fint å få gått igjennom dette litt nøye kjenner jeg!

    SvarSlett
  16. Finnes det klipp av at de kysser i scenen under vann???

    hvor? Hvor?

    SvarSlett
  17. "just actual" er det første rob sier etter klippet tror jeg, betyr det at han svarte på hvordan han trente seg opp til toppløsscenen? ;D Jeg liker at hu tar på handa hans for å få ordet jeg! Det viser jo hvor komfortable de er blitt med pressen.. Det er jo en vanlig venne(kjæreste)ting å ta på den andre, fordi de skal si noe som ikke er en followup av det den andre sa. Litt "nei,men seriøst, hør på det her".

    resten av dybdeanalyseringen må jeg ta ikveld, er ikke alt man rekker på morrakvisten! men Oh, jeg vil se kysseklipp under vann! Takk for at du analyserte den delen, jeg syns det var et veldig logisk resonnement. Akkuratt som om Chris Weitz skulle sagt det selv. :)

    SvarSlett
  18. Så bra diskusjon vi har!

    La meg først justere forventningene ved å si at vi ser Edward kysse Bella på kinnet i hele to sekunder. Men det er vakkert! Dere bør se hele, men det foregår på 1:56

    http://teambuffy.blogspot.com/2009/10/bare-42-dager-igjen.html

    SvarSlett
  19. Tenke seg til at jeg ikke har registrert det før.. Takk for at du husker alle blogginnleggene dine TB! ;>

    SvarSlett
  20. Glad jeg i det minste kan gi inntrykk av å ha kontroll...VIKTIGE ting som det her husker jeg i hvert fall!

    SvarSlett