lørdag 20. mars 2010

TB anmelder Bellaboksen, første runde

Jeg har bare sett noen minutter av kommentarsporet til Chris Weitz, men det første jeg gjorde var å spole fram til kuvøsemumsscenen og forsikre meg om at jeg ikke hadde kjøpt en kuvøsemumsversjon. Det hadde jeg IKKE! Puh!

Det jeg HAR rukket å se er CD nr. 2, og der var det masse godsaker.

CD'en inneholder:

6-part Documentary
Extended Scenes
Music Videos
Becoming Jacob
Introducing the Wolf Pack
Shooting in Italy
Eclipse Sneak Peak


Totalt sett var nok favoritten min dokumentaren, med høydepunktene Tayob-løfter-motorsykkelen (jeg ante ikke at en kran var involvert ha ha, jeg trodde faktisk han løftet den selv og har alltid vært superimponert av det!) og ikke minst: Innspillingen av åpningsscenen (jeg velger her å refere til den første scenen med Eward som åpningsscenen) på parkeringsplassen. Nydelig.


Screencap via Robsessed.

Jeg likte også godt han effektduden som jobbet med glitringen til Edward og måtte scanne hodet OG kroppen til Robert Pattinson som sa: "I might be the envy of some people for that". Du har rett i det, dude.

Det nest beste var de forlengede scenene. Noen var bedre, noen var ok og noen var unødvendige, synes jeg. Det jeg liker er at vi får mer dialog, mer fra boka, men jeg skjønner at det ble klipt bort for å få bedre rytme i filmen.


Screencap via New Moon Movie.

Ok da. Når jeg tenker meg om, likte jeg alt (det er sånn det pleier å være med meg, først er jeg euforisk og etterhvert blir jeg mer kritisk. Forvent TB anmelder Bellaboksen, attende runde - den kritiske versjon et sted ute i neste uke ha ha). Mer Edward som snakker, mer Carlisle og Bella - jeg likte hvordan samtalen mellom Carlisle og Bella bedre forklarer hvorfor Edward ikke vil forvandle Bella. Jeg likte også slutten av scenen med Laurent der Edward kryssklippes inn når Bella tror hun skal dø.

Jada, det er en rød tråd i det jeg liker og den staves E.d.w.a.r.d. Det er vel derfor ingen bombe at jeg også hadde sansen for scenen der Edward besøker Volturi og han går og går...helt unødvendig for handlingen, men deilig å se på:-)

Den her er på den tredje cd'en som jeg ikke har sett enda, men jeg klarte ikke å vente med å poste den:


Fra princessbjuti.

Når jeg så Becoming Jacob fikk jeg tilbake den samme følelsen som de første gangene jeg var og så New Moon på kino: Jacob eier filmen. Det er egentlig ikke så mye mer å si om det. (Det første jeg gjør er å si noe mer:) Jeg har hatt mine 15 minutter som Team Jacob og vel så det, og jo mer jeg tenker på det, jo større prestasjon er det å komme inn og ta opp kampen mot Robward. Men han gjør det, og i New Moon vinner han (ja, jeg sa det).

Shooting in Italy viste seg å være den største overraskelsen - det var nemlig Edward in Italy. Det er ikke noe jeg finner på i min Edwardrus, det var på DVD'en.


Screencap via New Moon Movie.

Jeg sier bare: Håret. Rob er så hot når han intervjues i Montepulciano. I stoliskjorta si. Sa jeg håret. Nærmere bestemt sexhåret kryssklippet med skjorteløs Edward mens Robert Pattinson snakker om et-eller-annet zen og moment of purity. Det der var et moment of purity for meg også, for å si det sånn.

Konklusjon: Så langt veeeldig fornøyd!

Tilbake til Chris Weitz og kommentarsporet nå.

Her kan du forresten lese om Chris Weitz som snakker om kommentarsporet med Chris Weitz, om det skulle være av interesse:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar