torsdag 19. mars 2009

Noe virkelig morsomt. Noe som latterliggjør Twilight eller Robert Pattinson. Og litt magi.

Dette er egentlig to historier. Den første først. Vi hadde lagt oss her om kvelden, kjæresten min og jeg, da vi – tilfeldigvis - begynte å snakke om Twilight. I samtalens løp kom det fram at han ikke hadde lest mine siste blogginnlegg, og jeg ble helt umulig og nektet å sove før vi hadde lest bloggen min – sammen.

Så vi sto opp igjen. På vei inn i stua sa han (og dette er min versjon): jeg har funnet den mest fantastiske, morsomme saken om Ringenes Herre på Youtube. Ever. Hvis jeg hadde hatt en blogg, ville den vært om Ringenes Herre, og bloggen ville kretset seg om denne mest perfekte saken. Ever. (Her må jeg skyte inn at hans versjon – i ettertid – er: jeg fant noe artig om Ringenes Herre på youtube i dag, det kunne vært artig å ha i en blogg, hvis jeg hadde hatt en blogg). La meg legge til at jeg var veldig trøtt på dette tidspunktet.

Så viste han meg hva han hadde funnet. Sjokk og vantro skylte gjennom meg. Jeg hadde så høye forventninger at jeg ikke kunne forstå at det var morsomt, jeg hadde forventet noe helt annet, liksom. Ikke misforstå meg. Det er morsomt. Men samtidig tror jeg du må ha et Y-kromosom for virkelig å kunne forstå the excitement. Det er…en Ringenes Herre-sexvits.


Så til del to av historien. Etter å ha sett klippet – to ganger – ble jeg hysterisk. Jeg lo og lo. La meg igjen legge til at jeg var veldig trøtt på dette tidspunktet. Kjæresten min foreslo da (og jeg velger å ikke ta dette som en kritikk av bloggen min) at jeg burde finne noe morsomt å legge ut. Som å finne noe virkelig morsomt om Twilight eller Robert Pattinson, kanskje noe som gjorde narr av det hele. Ok, utfordring akseptert, og her er det jeg fant: hva som foregikk i Robs hode på Oscarutdelingen (de filmet Mickey Rourke endel pga The Wrestler, og Rob satt tilfeldigvis rett bak).

Lyden er litt dårlig, men bær over med det. Evt. dobbelklikk og se det på Youtube. For de som ikke vet at Robs favorittmat er Pepperoni Hot Pockets (dette er en type opplysninger jeg fortsatt overraskes over at ikke er allemannseie), vel, det er det.


Laget av 4TNZdotcom. Takk.

Og så – magien. Hvis du slår av lyden eller ignorerer vitsingen, hva er det du ser? Jo, en fantastisk overjordisk vakker Rob. Dressen er…perfekt. Samtidig gjør lyset det slik at han ser svart-hvitt ut, som om han er projisert inn fra 1920-tallet eller beamet inn fra den dimensjonen hotties som Rob eksisterer i. Akkurat i dette øyeblikket, i salen under Oscarutdelingen, er det som om skillet mellom Rob og Edward oppheves – det kunne vært Edward som satt der, spasert inn fra fiksjonen, fra det parallelle universet han vanligvis oppholder seg i. Klyp meg i armen. Redd. Meg. Fra. Meg. Selv. Jeg er…fortapt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar