onsdag 28. oktober 2009

Hvorfor kvinner elsker vampyrer, og noe om at det finnes flere fotogene fjes her i verden. Og litt Edward.

Jeg tror jeg skal slutte å surfe på nettet en periode, og heller bare lene meg tilbake og poste alle de gode tipsene jeg får om dagen. Denne artikkelen er fra - av alle steder - CNN (og jeg er sikker på at du "tilfeldigvis" ramlet over den mens du leste deg opp på de forestående klimaforhandlingene i København, Agent A. Eller andre runde i presidentvalget i Iran. Det skjer meg hele tiden).

Artikkelen heter Hvorfor menn hater vampyrer og kvinner ikke gjør det, og her er noen utdrag. Men klikk for all del og les hele. Jeg fant det for godt å klippe inn noen bilder av Alexander Skarsgård jeg tilfeldigvis ramlet over da jeg var på utkikk etter ja, nettopp, bilder av Robert Pattinson et kart over eh...omfanget av nedskogingen i Brasil. Det at de er i svart/hvitt er utilsiktet, tilfeldig, og har ingen sammenheng med Team Buffys fetisjer.

Well, hello there.

Fra thundersquee.com.

Her er utdraget:

"When I try to explain my ardor for HBO's trashy-fabulous soap opera "True Blood" to my dude friends, they either shrug and change the topic, or question whether I've been writing for ladyblogs for too long and am suffering from a form of Stockholm Syndrome.

Dudes just don't dig bloodsuckers, since vampires pretty much look like girls. We prefer zombies, because we love chainsaws, flamethrowers, and samurai swords."

Steffen Iversenish. Muahahahaha.

Fra stellanonline.com.

"And because, on some level, we know that besides being vehicles for sperm, our other important, if lesser, genetic imperative is to defend our loved ones from hordes of unthinking, flesh-eating metaphors for current social anxieties.

To most guys, vampires are the monster movie equivalent of that sensitive man-sponge in college who plays acoustic guitar in order to seduce chicks. They're what you get when you cross your average Renaissance Fair enthusiast with a mosquito."

James Deanish. Wants him.

Fra interviewmagazine.com.

"And what's with their greatest weaknesses being most kinds of Italian food, Sunday school, and the sun, which helps flowers grow? Really? Why women find date-rapey parasites who wear capes compelling must have something to do with deeply primal fears.

A vampire is a monster, who looks, acts, and talks like a man. Who is passionate, romantic, and tortured. To surrender to this character is to play with fire. The vampire, in many ways, is the prototype of the bad boy."

OMA Jordan Catalano, anyone?

Fra fanpop.com.

"Women love bad boys - they're exciting, and the chance to change him, to break him like a horse, must be an irresistible challenge. If self-destruction weren't seductive on some superficial level, then no one would ever need rehab."

Få med deg all herligheten her.

Les om Alexander Skarsgårds drømmekvinne her.

Ikke gå glipp av hvorfor vi elsker EDWARD her, og jeg siterer:

"When you read fan boards on Twilight, people say it's so great to see a model of chastity...But others say that Bella [Edward's love interest] is a complete nymphomaniac. Her boyfriend sneaks into her room every night. No wonder preteenagers and teenagers like it. I've even read [threads from] guys who tell other guys, 'You should read this book and use Edward as an instruction manual.'"

Hmmm...Som de sier i GQ og VQ, Hide your daughters. Og la meg legge til: Hide your wives. Men la det være mellom oss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar