torsdag 1. juli 2010

Hva andre sier om Eclipsefilmen

Wohoo!!!

Eller kanskje jeg skal si YIHAAA? I går var jeg nemlig på Billy Bob's Honky Tonk og smugtittet på rodeo, mens den lokale underholdningen (les: countrymusikken) ble ivaretatt av ingen ringere enn LeeAnn Rimes.

Jeg leste min egen anmeldelse fra i går om igjen, og syntes jeg hørtes mer negativ ut enn jeg egentlig er. Jeg var bare skikkelig trøtt og da blir jeg alltid grinete og uentusiastisk, he he. Jeg gir terningkast 5, altså!

Her er et knippe anmeldelser av Eclipse:

Dagbladet gir terningkast to (WTF?!???) og skriver: "Det er guttene som er bimboene nå...Bimbo er forresten feil ord. Edward og Jacob oppfyller hver på sin måte et konservativt ektemannsideal. Hver på sin måte står de over Bella, «en helt vanlig jente», i status. Edward kommer fra en velstående legefamilie og vil helst overøse kjæresten med dyre gaver. Indianeren Jacob er høvdingsønn og lederemne. De har begge overmenneskelig fysisk styrke og bærer gjerne Bella gjennom alskens farer og forsvarer henne i strid, noe de får rikelig anledning til. Femtitallsmoren din ville besvimt av lykke om du tok med deg noen av disse guttene hjem. Om hun var av det frilynte slaget, ville hun kanskje bare synes at hele den vampyrgreia var eksotisk og spennende."

Hæ? Er det sånn filmen framstår for utenforstående? Jeg skjønner ingenting.


Via Thinking of Rob.

VG oppsummerer de amerikanske anmeldelsene med ordene "beste hittil" og "same old, same old".

Aftenposten/Oslopuls gir terningkast 3 og skriver: "Tredje film samler disse kontrastene i et plot som riktignok mangler intelligens og driv, men likevel opprettholder en følelsesmessig spenning. Et par scener er direkte fortettet og vakre, som når alle tre overnatter ute i fullt vintervær, og Edward må innse at kun Jacob har den kroppsvarmen som skal til for å holde liv i Bella. Kanskje er det denne nøye kalkulerte kjernen av klassisk drama som har gitt The Twilight Saga så mange dedikerte lesere og seere."


Også via Thinking of Rob.

Det norske filmstedet Montages er litt lunkent, og skriver: "...Ikke en huggtann i sikte, og ingen kaskader av blod og gørr. Vampyrene stiller seg stadig vekk i musikkvideoformasjon i skogbrynet, og filmen holder en gjennomgående kjølig fargepalett. Kledelig, men er det litt kjedelig? Ikke engang når vampyrer og varulver braker sammen, spruter det blod på linsa. Utrolig nok får nettopp dette meg til å trekke på smilebåndet. Fraværet av klassiske splatterelementer, selv når hodene ruller, er faktisk rimelig underholdende og snertent løst. Vampyrene blør ikke, de knuses. Som om de var statuer eller laget av porselen, slår de sprekker og går i stykker. Også lyddesignet holder denne kjølige, rene linjen. Og filmen kan åpenbart ha lavere aldergrense enn om blodet silte."

Det positive er at de i det hele tatt gidder å skrive om Twilight, for vanligvis går det mest i franske kunstfilmer og denslags:-)



Fra I Love Boys Who Sparkle.

NRK skriver om premieren, og om at kidsa i Texas ble skremt av traileren til Paranormal Activity 2. Jeg var der, og tror ikke så mange ble skremt, men det kan jo ha vært en soccer mom der som klaget på sine barns vegne:-)

Hallo? Hvor er de GODE anmeldelsene?

Må løpe - kommer mer senere.

2 kommentarer:

  1. http://www.seher.no/845646/robert-pattinson-hevdes-aa-nedstamme-fra-dracula

    SvarSlett
  2. "Hæ? Er det sånn filmen framstår for utenforstående? Jeg skjønner ingenting."

    Er det ikkje slik filmen framstår for innanforståande? Eg skjøner ingenting. ):

    SvarSlett