søndag 28. juni 2009

Remember Me - trenger vi å vite hva filmen handler om, eller holder det med at Rob er HOT? Og litt sommerlektyre blunk blunk

Jeg vet ikke så mye om Remember Me, men jeg har skrevet ett innlegg om hva den handler om for en stund siden, med klipp fra dialogen og greier. Jeg trodde jeg hadde skrevet om hva Robert Pattinson selv sier om rollen, men jeg kan ikke finne det igjen, og etter å ha lett en liten stund på min egen blogg ga jeg opp.

*yogapust*


Så begynte jeg å søke etter intervjuet - jeg husker det godt, Rob snakket om at han nærmest spilte seg selv, og hvor bra manuskriptet var, og hvor terapeutisk det var å spille seg selv, selv om det er noe du bare kan gjøre hvert 15. år - men innen jeg fikk satt i gang et skikkelig søk ramlet jeg inn på Letters to Rob (igjen, jeg er der tross alt hver dag), og fant dette, og da ga jeg faen. Etter å ha ledd meg i hjel. Det holder at Rob er HOT.

Det tidligere omtalte kaffekruset.


Tenkte jeg.

"Here's looking at you, kid."


5 minutter senere ble jeg likevel så nysgjerrig at jeg gikk til bloggen Script Shadow - som lekker Hollywoodmanus som en sil - for å lese manuskriptet til Remember Me. (U)heldigvis var lenken til manuskriptet slettet. Men det står likevel en hel del som det kan være verdt å få med seg.

Rob, ring meg. Jeg har plaster!


Syntes jeg.

Robert Pattinson i dyp konsentrasjon.



Så brøt jeg sammen.

Jeg googlet litt, og fant manuskriptet på Pirate Bay. Ja, Robert Pattinson gjør meg til en kriminell. Det er det opprinnelige manuskriptet fra 2008, så det har blitt omskrevet og omarbeidet, og filmen vil ikke bli akkurat slik, men OMG

Robert Pattinson i svart. Well, hello there.


Jeg. Har. Ikke. Ord.

Robert Pattinson i blått. Jeg mener: Blått i Robert Pattinson.


Det er et godt manuskript. Og jeg kan si det selv om jeg ikke har lest noen filmmanuskript før, for jeg har jo lest en hel masse, og OMR

Valium? Hot Pockets? TomStu? En klem fra Team Buffy?


Denne filmen passer til Robert Pattinson. Og da tenker jeg ikke bare på beskrivelsen av rollefiguren, dialogen, og sa jeg at til og med Hot Pockets er involvert i en scene - og den kan de bare ikke ha strøket, kjærlighetshistorien, scene etter scene med Rob Tyler som skriver i dagboken sin, familiedramaet...men hele greia.

Skal vi kline?

Ok.



Jeg tror ikke du blir skuffet. Jeg tror heller ikke filmopplevelsen blir ødelagt selv om du leser manuskriptet, men det er en tvist på slutten, vær klar over det, og jeg synes til og med at det er greit å vite hvem morderen er før jeg leser en krimbok, så jeg er antakelig ikke en god dommer, men likevel: Last det ned, skriv det ut, ta det med deg ut, les det! Bedre sommerlektyre får du ikke.

Robert Pattinson kaster en ball.


Dette kommer til å bli så fuckings bra.

Robert Pattinson går nedover en gate.


Og hvis lenken til Pirate Bay slutter å fungere, eller du får trøbbel med nedlastingen, eller det får deg til å føle deg mindre kriminell, skriv til meg på teambuffy@gmail.com, så sender jeg deg pdf-dokumentet med manuskriptet. Jeg liker det: Team Buffy - din daglige dealer av RobFix, Twilightmania og whatnot.

Bilder fra diverse kilder via Robsessed.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar