lørdag 21. november 2009

VATIKANET anmelder New Moon, vi kommer alle til helvete, who gives a fuck, og et par nye New Moon trailere

Jeg så New Moon om igjen i går kveld, og filmen var bedre andre gang. Dette lover bra!

Det store spørsmålet i filmen - og årsaken til Edwards [finn et godt ord for sjelekval] - er hvorvidt vampyrer har sjel eller ikke, og om de kommer til helvete når de eh...slutter å eksistere.

La du forresten merke til hvor mange ganger de sier HELVETE i løpet av filmen? Jeg tror nesten alle karakterene på et eller annet tidspunkt sier "What the hell were you thinking?" eller "What the hell were you doing?". Hahaha!



Over til surpompene.

Vatikanet har uttalt seg om New Moon, og sier at filmen utgjør et vakuum med et avvikende budskap:

""This theme of vampires in Twilight combines a mixture of excesses that, as ever is aimed at young people and gives a heavy esoteric element," complained the Vatican's culture council leader, Monsignor Franco Perazzolo."

"He added, "This film is nothing more than a moral vacuum with a deviant message and as such should be of concern."
The Vatican's stance comes as something of a surprise as they have softened their stance on certain blockbusters recently - approving the most recent Harry Potter film and calling the sequel to The Da Vinci Code "harmless entertainment"."

Muahahaha.


Begge fra twilightbritneyfan1.

Dette er dessverre ikke første gang vi opplever Robert Pattinsonhat, Twilightsensur (og det fra mormonerne) eller blir fortalt at vi forderves av vampyrer.

Whatev.

Ha en strålende lørdag og en fin helg! Ikke la fundamentalistene ta fra deg gleden over fenomenet Twilight!

Jeg vil i hvert fall ikke la mine indre demoner, aka stemmen i hodet mitt som sier at jeg skal heie på Jacob, få overtaket.

Ikke la våre Twilightskeptiske kjærester ødelegge moroa heller. Men jeg må si jeg lo godt i kinosalen i går av følgende episode:

Edward dumper Bella med ordene: "It will be as if I never existed". Da roper en fyr: "BRA!"

Ha. Ha.

Gå på kino, se New Moon, objektiviser skjorteløse menn med god samvittighet, ikke frykt at du kommer til helvete (og om vi gjør det har jeg hørt at helvete har den beste baren), gi Tayob hans femten minutter, vær utro med/mot Robert Pattinson, le, gråt, anmeld filmen og delta i diskusjonen!

6 kommentarer:

  1. Når kommer Eclipse? :-p

    SvarSlett
  2. Om 220 dager.......... ;)

    SvarSlett
  3. Jeg er på jakt etter en ny nedtellingsklokke for Eclipse.

    220 dager er INGENTING. Det kommer til å gå kjempefort. Håper jeg.

    SvarSlett
  4. Jeg fant klokker ett eller annet sted... det kommer sikkert finere etterhvert regner jeg med!

    Skulle hatt en Remember me-klokke i mellomtiden ;)

    SvarSlett
  5. De har klokker hos Twilight Guide, men av en eller annen grunn får jeg ikke tilpasset dem til høyremenyen min. Jobber med saken.

    http://twilightguide.com/tg/twilight-graphics/countdowns-eclipse-movie/

    SvarSlett
  6. Jeg fant en side der man kan lage sine egne nedtellingsklokker:

    http://mycountdown.org/

    Jeg fikk ikke til å legge til bilde eller andre effekter, så mine klokker får være foreløpige - inntil jeg får tak i noe mer fancy.

    Remember Me kommer 12. mars, men foreløpig bare bekreftet for USA.

    http://www.imdb.com/title/tt1403981/releaseinfo

    Eclipse har premiere 30. juni 2010, og jeg stilte klokken etter det, men SJOKKERT leser jeg på imdb at den norske premieren ikke er før 2. juli. WTF? Inntil videre kommer jeg til å ignorere det, og forvente at de tar til fornuften. Dessuten befinner jeg meg kanskje i USA da!!!

    http://www.imdb.com/title/tt1325004/releaseinfo

    SvarSlett